Jak fungují startovací spreje?
Všechny startovací spreje jsou směsi složené na bázi látky zvané ether, která je účinná při obtížném startování motoru. Je možné je použít při tuhé zimě, vlhkém počasí, slabší baterce či při dlouhých prostojích, například zemědělských strojů. Startovací spreje nevadí jak benzínovému agregátu, tak ani naftovému motoru.
U moderních a nových vozidel by neměla nastat situace, kdy by byla potřeba. V případě, že ano, je s vaším motorem něco špatně a měli byste to co nejdříve řešit. U starších aut, motorek, sekaček nebo traktorů s karburátorem mohou přijít vhod a zachránit nepříjemnou situaci.
Každý správný motorista ví, že benzin hoří v plynné fázi. Studený karburátor to však neumí zajistit a proto je na místě použít éterový startovací sprej, který proces motoru zjednoduší. Startovací sprej může pomoci i v případě nefunkčnosti sytiče nebo při vlhkosti v palivovém systému.
Jak použít startovací sprej?
V první řadě je třeba dodržovat návod výrobce na obalu startovacího spreje. Sprej se stříká přímo do sacího potrubí motoru. Vždy jej stříkejte za vzduchový filtr co nejblíže motoru. Při dávkování v tomto případě buďte pozorní a platí, že méně je více. Nesnažte se motor přesytit etherem, protože směs je příliš hořlavá, ale o tom později.
Se startovacím sprejem by měli manipulovat ideálně dva lidé. Jeden stříká sprej na správné místo a druhý startuje. Stačí přibližně třísekundový střik a následně zkusit nastartovat. Když motor nenaběhne, zkuste ještě stříknout přibližně o dvě vteřiny déle. Motor by měl za podpory éteru naskočit. Na začátku se vám bude zdát zvuk motoru poněkud zvláštní, ale po chvíli kdy éter vyprchá, motor začne klasicky spalovat palivo. Když motor nenaběhne, je třeba řešit jiný problém, se kterým startovací sprej nepomůže.
Když to se startovacím sprejem přeženete
Samotný éter je velmi hořlavou látkou. Příliš velká dávka směsi do sacího potrubí může způsobit ve válci explozi, která může poškodit těsnění pod hlavou. V některých případech může sprej chytit v sání a roztrhnout trubici od vzduchového filtru k motoru.
V případě, že vlastníte dieselový motor, buďte ještě více opatrní a dodržujte návod na obalu. Při příliš velkém poměru směsi etheru může dojít k jeho předčasnému shoření. V takovém případě hrozí ohnutí ojnice a další fatální poškození motoru.
Startovací spreje
Existuje velké množství startovacích sprejů v různých cenových kategoriích a objemech. Při jeho koupi však doporučujeme raději připlatit a koupit tak kvalitnější produkt. U nás si můžete zakoupit jen ty nejkvalitnější startovací spreje. Doporučujeme Dynamax DXT7 v objemu 400 ml , který máme skladem! Tento sprej při správném dávkování chrání jak motor tak baterii. Zároveň rychle působí.
Startovací sprej umí být při správném dávkování velmi dobrým pomocníkem ve studeném počasí. Používejte jej však jen ve výjimečných situacích a ve správném poměru, ne vždy když máte problém s nastartováním auta.
Máte zkušenosti s použitím startovacího spreje? Dejte nám o tom vědět na našich sociálních sítích.
zakoupené na runder.cz 10.11.2024
zakoupené na runder.cz 05.11.2024
zakoupené na runder.cz 22.11.2024
zakoupené na runder.cz 22.11.2024
zakoupené na runder.cz 22.11.2024
zakoupené na runder.cz 05.11.2024